Saturday, January 26, 2008

IT IS NEVER TOO LATE ......



To wish my dear Pak Usop a very HAPPY BIRTHDAY.

Selamat Hari Lahir Pak Usop.

Perkenalan bermula kira-kira 4 tahun yang lalu, di satu malam yang hening di hadapan bangunan Takaful Malaysia, di berhampiran dengan CIMB yang besar tu. Masa tu Ucop ada bersama dengan adik kesayangan Hapiz. Kami sama-sama mendaftar untuk ke Taman Negara Pahang. Ucop naik bas aku pulak naik kereta untuk ke sana.

Sepanjang masa di sana, Mat Ucoplah aku rasa mamat yang paling pervert sekali. Dengan body languagenye, dengan perut buncitnya, dengan ayat-ayat powernya. Masa tu aku cukup menyampah dan meluat dengan Ucop. Aku berdoa dalam hati janganlah berjumpa dengan Mat Ucop nie lagi.

Tapi, pertemuan di tangan Tuhan. Aku berjumpa dengan Ucop sekali lagi dalam ekspedisi kami ke Jelawang, Dabong Kelantan. Ingatkan dia tak pergi rupanya ada juga mamat pervert nie. Aku ingat lagi aku ada cakap kat Shaz aku tak suka kat Ucop. So sepanjang di sana aku cuba nak jauhkan diri dari Ucop. Aku ingat lagi Ucop masa di jelawang, pakai baju hitam, seluar belang-belang yang jarang dan seksi. Terseksa mata yang tengok. Kalu tak silap aku, seluar ucop koyak, jadi tinggallah baju hitam dan seluar dalam (Ucop kalau aku silap info mintak ampun pak, ampun)


Bak kata orang putih, Don’t judge a book by its cover. Ternyata aku tersilap anggap, tersilap percaturan. Ucop ini sebenarnya di antara OTAI dan TULANG BELAKANG bagi Xtreme Team. Sejak dari peristiwa di Jelawang, kami makin rapat. Boleh dikatakan setiap minggu aku dan yang lelain akan lepak tido di umah Mat Ucop. Kami jadi macam adik beradik. Isteri Mat Ucop, Kak Ana pun best. Kepala pun gila-gila juga. Kami kalu rasa nak makan asam pedas pergilah serbu umah Ucop. Makan memang first class. Kalau malam minggu aje penuhlah hall umah Ucop, berkaraoke dan bersepah-sepah tido kat luar.

Kalau pergi kampong Ucop lagi best. Pekena asam pedas parit jawa. Umah Ucop macam umah kami jugak. Kami kalau tido di sana siap bawak comforter sendiri, bantal dan selimut sendiri. Tak mau nyusahkan Usop.

Tapi sekarang, nak jumpa Ucop pun susah. Asyik outstation aje. Jalan ko tambah cawangan baru udah ler Ucop. Mau kena Kak Ana hambat ko dengan penyapu.

Buat Mat Usop kesayangan kami semua, Otai kami, tok guru kami, Guru Yahya kami, Selamat Hari Lahir. Semoga Allah sentiasa memanjangkan umur ko dan murahkan rezeki di samping isteri tercinta.

1 comment:

Anonymous said...

wakakakkaka..suar belang-belang ala incredible hulk! Kenangan maut tu!!

Nway, eppi besday bro ucop!!
Abg "taiko" kami di xtreme!
Dan "Lokong" kesayang kak ana!!

Moga berbahagia, murah rezeki dn panjang umo!!